۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۷

وقتی خدا توبه انسان را پذیرفت؛

مددجوی زندان مرکزی یزد راهی حج می‌شود/ فضای فرهنگی زندان باعث تغییر من شد

مددجوی زندان مرکزی یزد راهی حج می‌شود/ فضای فرهنگی زندان باعث تغییر من شد

یزد - خبرگزاری مهر: مددجوی زندان مرکزی یزد با درخشش خود در جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان سراسر کشور، موفق به کسب رتبه برتر و اعزام به سفر حج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت یونس بدون آنکه در شکم ماهی هضم شود، زندانی شد و دانست که این سزای عدم انجام ماموریت الهی است و آنگاه با دلی شکسته و ناامید به درگاه خدا روی آورد و طلب مغفرت کرد.

مهدی پ متولد 1364 از میبد، از مددجویان زندان مرکزی یزد است که با تکیه بر کلام نورانی قرآن و مددگیری از مفاهیم قرآنی پای در راه توبه و استغفار گذاشته تا با تغییر در رفتار و کردار خود، ابتدا مورد لطف و رحمت خدا قرار گیرد و سپس اسباب آزادی و عفو خود را از زندان فراهم کند و به کانون گرم خانواده بازگردد.

اینک اما او موفق شد با شرکت در جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان سراسر کشور با موضوع کتاب "گستره دین" ضمن کسب رتبه برتر، اجازه سفر به خانه معبود را نیز از حضرت باری تعالی دریافت کرد تا مراحل توبه و استغفار خود را کامل کند.

وقتی که می گوید به چه جرمی در زندان است، اصلا باور نمی کنم چون نه قیافه غلط اندازی دارد و نه سن و سالش در چندسال گذشته به این کار قد می داده است اما انگار درست است.

به جرم حمل و نگهداري مواد مخدر به حبس ابد محكوم شدم

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر، به حبس ابد محکوم شدم و اکنون مدت پنج سال است که در زندان دوران محکومیت خود را سپری می کنم.

مهدی ادامه داد: در سال 87 با یکی از دوستانم برای گرفتن گواهینامه به شیراز رفتیم و در یک اشتباه و غفلت، برای مدتی ماشین را با دوستم تنها گذاشتم و او با سوء استفاده از من، قصد حمل هروئین به یزد را داشت که من هم متوجه نشدم.

این مددجوی نمونه زندان مرکزی یزد افزود: وقتی کارم در شیراز تمام شد، با خوشحالی به یزد بر می گشتم که در محل ایست بازرسی فراغه در شهرستان ابرکوه متوقف شدیم، همانجا گفتند که شما مواد حمل می کنید و چون مالکیت ماشین به نام من بود، این جرم هم به نام من مورد رسیدگی قرار گرفت و روانه زندان شدم.

مهدی پ در ادامه با اشاره به زندگی بیرون از زندان و دورانی که در کانون خانواده بوده است، عنوان کرد: در خانواده ای مذهبی متولد شدم. دو خواهر و دو برادر هستیم و از همان ابتدای کودکی تحت تعلیم قرآن و یادگیری مسائل دینی قرار گرفتم. تحصیل را ادامه دادم و در دانشگاه نیز دانشجوی رشته عمران دانشگاه آزاد میبد بودم و خلاصه اینکه سربه زیر و آرام بودم اما خوب ندانسته گرفتار شدم.

وی اینگونه ادامه می دهد: به دليل ويژگي هاي اخلاقي ام، بسيار زودباور هستم و شاید به خاطر همین سادگی و زودباوری ام به دوستم اعتماد کردم و ماشین را کنار او تنها گذاشتم.

انس با قرآن در زندان سبب تغيير رفتار زندانيان مي شود

وی با بیان اینکه اکنون نادم و پشیمان هستم، در مورد انجام فعالیت های قرآنی در زندان و تاثیرات آن بر روح و روان مددجویان گفت: فعالیت های قرآنی بی نهایت روی مددجویان اثر دارد و اغلب مددجویان اصلا با قرآن آشنایی ندارند اما در اینجا با قرآن انس می گیرند و رفتار خود را تغییر می دهند.

مددجوی زندان مرکزی یزد در ادامه افزود: وقتی قدم به زندان گذاشتم و حکم حبس ابد را در دستانم دیدم به این فکر افتادم تا تغییر کنم بر همین اساس و زمینه ای که در گذشته داشتم، در کلاس های قرآنی زندان شرکت کردم تا اینکه زمستان سال گذشته در مسابقه ملی دانشجویان کشور شرکت کردم و رتبه برتر را به دست آوردم.

مهدی که اکنون دانشجوی رشته حقوق قضایی در مقطع کاردانی است، افزود: با تشویق مسئولان فرهنگی زندان مرکزی و علاقه ای که به مطالعه و تحصیل داشتم در رشته حقوق قضایی مشغول به تحصیل شدم و توانستم در مسابقات دانشجویی هم شرکت کنم.

ترم آخر رشته حقوق قضايي در مركز آموزش علمي كاربردي هستم

وی ادامه داد: اکنون ترم آخر رشته حقوق قضایی را در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی بعثت 9 زندان مرکزی یزد می گذرانم.

مهدی افزود: فضای فرهنگی و آموزشی زندان مرکزی یزد من را به ادامه تحصیل واداشت و انصافا مسئولان تربیتی این مرکز مشوق خوبی برای من بوده تا بتوانم مطالعات دینی خود را افزایش بدهم. ضمن اینکه فضای زندان و محیطی که برای مددجویان در نظر گرفته شد من را به سمت قرآن و خدا کشاند و باعث تغییر در من شد.

وی با ابراز خوشحالی از کسب رتبه برتر و سفر زیارتی به خانه خدا اظهار داشت: حس خوبی دارم و با وجود اینکه نمی دانم چوب چه کاری را خوردم، یقین دارم که بخشیده شده ام.

------------------
گزارش: ابوالفضل محمدی

کد خبر 2049043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha